سینما حلّی

وبسایتی برای علاقه‌مندان به سینما

سینما حلّی

وبسایتی برای علاقه‌مندان به سینما

سینما حلّی

گروه ساخت، نقد و بررسی فیلم علامه حلّی 1 تهران
گروه "سینما حلّی" در سال 1394 با هدف ساخت فیلم کوتاه، نقد و بررسی فیلم تشکیل شد.
سینما حلّی جایی برای هم فیلم بینی، گپ و گفت و تبادل نظر دربارۀ فیلم هایی که دیده ایم و سرآغازی برای ساخت فیلم.

معرفی فیلم - The Truman Show

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ب.ظ


نمایش ترومن (The Truman Show) فیلمی کمدی-درام به کارگردانی پیتر ویر (Peter Weir) ، با بازیگری جیم کری (Jim Carrey) ، نویسندگی اندرو نیکول (Andrew Niccol) و محصول سال 1998 کشور آمریکا است.

جیم کری به خاطر بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را در 56 امین جشنواره گلدن گلوب کسب کرد و همچنین اد هریس (Ed  Harris) هم به دلیل بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد در همین جشنواره شد.

103 دقیقه داستان این فیلم داستان مردی به نام ترومن بوربانک (Truman Burbank) با بازیگری جیم کری را روایت می کند که در جزیره ای به خوبی و خوشی زندگی می¬کند و پس از رخ دادن حوادث و اتفاقاتی، مشکوک می شود و حقیقتی هولناک را کشف می کند.

در سالی که این فیلم ساخته شد، رسانه ها به شدت در حال گسترش و رشد بوده اند و این فیلمی نقدی بر رسانه است و بیان می¬کند که رسانه ها همواره صادق نیستند و بعضی اوقات رسانه ها می توانند حتی به خصوصی ترین نقاط زندگی ما دست درازی کنند.

موسیقی بسیار همانگ با ضرباهنگ فیلم است و تاثیر بسیار خوبی، هم در ریتم فیلم و هم در حس و حال سکانس های فیلم دارد. موسیقی متن این فیلم جایزه بهترین موسیقی فیلم جشنواره گلدن گلوب را برای سازنده آن یعنی فلیپ گلس (Philip Glass) به ارمغان آورد.

IMDb: 8.1/10

Metacritic: 90%

Roger Ebert: 4/4

Rotten Tomatoes: 94%

امیدوارم از دیدن این فیلم لذت ببرید.

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۳
Ha di!

نظرات  (۰)

نظرات شما باعث دلگرمی سینما حلی است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">